Social Icons

Sunday, January 23, 2011

Taklifah minAllah

Dengan ucapan bismillahirrahmanirrahim ku mulakan pena ku ini....
    Allah Maha Besar..Allah is Almighty. Dia menciptakan manusia tidak lain hanya untuk mengabdikan diri kepadaNya. dari hari ke hari, ku rasakan hidup ini penuh dengan ujian, yang tidak diduga pasti menjengah walaupun hanya sedikit. ku cuba untuk berdiri teguh supaya tidak goyah ditiup angin dek kerana lemahnya iman dan kurangnya amalku seharian. Allah telah berjanji kepada hambaNya yang taat dan patuh pada perintahNya pasti akan mendapat ganjaran berlipat kali ganda dengan kebaikan yang dibuat oleh mereka.

    Malam pertama di syurga menanti kita dengan keindahan dan nikmat syurga yang Allah telah sediakan untuk hambaNya yang beriman dan soleh. ''Keindahan sungai-sungai syurga yang pasti, ia terus mengalir dan tidak pernah berhenti, terletak di bawah ghuraf (mahligai), istana-istana dan taman -taman penghuni syurga. Sungai-sungai tersebut berupa sungai madu, sungai khamar yang tidak memabukkan, sungai susu dan sungai air yang jernih yang tidak pernah berubah rasanya. Sungai-sungai syurga memancar dari bahagian atas syurga, kemudian mengalir turun ke bawah menuju kesemua tingkatan-tingkatan syurga'' seperti tersebut dalam hadis yang bermaksud :
            "Sesungguhnya Firdaus itulah tempat terbaik dan tertinggi darjatnya. Di atas Firdaus terdapat 'Arasy Allah, dan dari situ mengalir sungai-sungai syurga"
                                                                                                                                           (HR. Bukhari)
........SUBHANALLAH, Maha Suci Allah..........
Wahai sahabatku yang sudi bertandang ke laman tautan ukhuwah ini, ingatlah Allah, ingatlah Allah, ingatlah Allah..pasti hidupmu akan tenang dan segala urusan kita pasti akan jadi senang dan mudah. belajar,belajar, belajar, itulah tanggungjawab kita sebagai pelajar. jika tidak pada Allah kita mengadu masalah kepada siapa lagi?..dari Allah kita datang dan kepada Allah jua kita kembali.. cuba kita renung kembali....

#Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku hanya kerana Allah swt#

1 comments: