Social Icons

Monday, December 5, 2011

Salam Maal Hijrah 1433h

Salam Maal Hijrah 1433h
Masih tidak terlambat lagi rasanya untuk mengucapkan salam maal hijrah 1433h kepada semua sahabat yang mengikuti tinta dari blog ini. Juga buat semua umat Islam yang dikasihi Allah sekalian...

Alhamdulillah bersyukur kepada Allah kerana masih memberi ruang dan peluang kepada kita semua untuk menghirup udara yang sangat tenang di muka bumi ini... Masih mempertemukan kita dengan tahun baru hijrah yakni awal Muharam..
Masih teringat di waktu dulu-dulu..dengan suasana kampung, semua ahli keluarga menyambut kedatangan bulan yang mulia ini. Semua sama-sama membaca doa akhir tahun dan doa awal tahun sebagai tanda syukur kepada Allah..Juga bila 9 dan 10 muharam tiba,  sama-sama berpuasa sunat dan menyambut hari as-syura...seronoknya..^_^
Moga dengan datangnya tahun ini, memberi keazaman baru buat kita semua untuk menjadi hamba yang lebih baik lagi daripada sebelumnya.
Kita tidak tahu bila Allah akan mengambil nyawa yang sedang kita nikmati sekarang ini, juga tidak tahu di mana, bila, bagaimana keadaan kita di waktu akhir-akhir hidup ini..
Tapi Allah sudah berjanji kepada hambanya yang bertaqwa..
Mohonlah mati dalam husnul khatimah..InsyaAllah, Allah mendengar rintihan kita sebagai hambanya yang lemah ini..


#Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku hanya kepada Allah swt#




0 comments:

Post a Comment